KRIOTERAPIA  OGÓLNOUSTROJOWA

KRIOTERAPIA OGÓLNOUSTROJOWA

KRIOTERAPIA  OGÓLNOUSTROJOWA

KRIOTERAPIA OGÓLNOUSTROJOWA

W ramach rehabilitacji ogólnoustrojowej Beskidzki Zespół Leczniczo-Rehabilitacyjny Szpital Opieki Długoterminowej w Jaworzu wykonuje zabiegi leczenia zimnem w komorze kriogenicznej.

Zabieg odbywa się w specjalnej komorze wieloosobowej, gdzie panuje temperatura od -100 oC do -160 oC. Czas zabiegu mieści się w zakresie od 1 do 3 minut. Kwalifikację do zabiegu przeprowadza lekarz z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań do jego wykonania. Przed każdym wejściem do kriokomory fizjoterapeuta prowadzący zajęcia przeprowadza z pacjentem krótki wywiad, podczas którego mierzy tętno i ciśnienie tętnicze krwi. Wymagany jest strój wykonany z bawełny, składający się z: koszuli, spodenek, opaski na głowę i uszy lub nauszników, rękawiczek, skarpet do kolan, maseczki chirurgicznej i drewnianych chodaków.

Po wyjściu z kriokomory pacjent wykonuje ćwiczenia kinezyterapii oraz na cykloergometrze w celu ogrzania organizmu.

Do zalet krioterapii należy:

• działanie przeciwbólowe, przeciwobrzękowe i przeciwzapalne,
  • obniżenie napięcia mięśni,
  • poprawa gry naczyniowej naczyń obwodowych,
  • wzmocnienie i pobudzenie systemu immunologicznego,
  • poprawa procesów regeneracji i gojenia,
  • podnoszenie wydolności organizmu,
  • poprawa nastroju,oczyszczenie i regeneracja skóry, działanie antycellulitowe.

Zabiegi w kriokomorze są zalecane w następujących schorzeniach: reumatoidalnym zapaleniu stawów, chorobach zwyrodnieniowych stawów, niedowładach kończyn, w przypadku zapaleń, chorób kręgosłupa, problemach skórnych takich jak łuszczyca, atopowym zapaleniu skóry, stwardnieniu rozsianym, chorobie Parkinsona, w okresie menopauzy, u osób dotkniętych dziecięcym porażeniem mózgowym.
Krioterapia pomaga w leczeniu depresji, bezsenności, przemęczenia, skutków przewlekłego stresu i stresu pourazowego, przy zaburzeniach hormonalnych, a także u osób cierpiących na nadwagę i otyłość.

Dane kontaktowe :

tel. 33/ 817 21 66 wew. 608 Pielęgniarka Oddziałowa Aurelia Kubik